공지사항
[필독] 2020학년도 1학기 기계공학전공 개설 교과목 초안지 제출 일정 및 제출 방법(온라인) 변경 안내 [MUST READ] Changes in Schedule & Submission Method (Online) fo
코로나19' 확산 방지를 위해 2020학년도 1학기 수강신청(정정)요청서(초안지)는 부득이하게 온라인(구글 설문)으로 접수 처리합니다.
초안지의 승인 여부는 온라인 접수 마감 후 전공사무실에서 교과목 담당교수님과 논의 하여 안내 예정이며,
사전에 서면 및 이메일 개별 승인 된 건 처리 불허하며, 온라인(구글 설문)으로 반드시 신청 하셔야 합니다. 관련하여 담당교수님께 별도 문의는 하지 마시기 바랍니다.
1. 초안지 처리 일정
가. 온라인(구글 설문) 초안지 제출 기간 : 2020. 3. 12.(목) 09:00 ~ 3. 17.(화) 18:00 (기한내 미신청 시 초안지 불가)
나. 초안지 승인여부 결과 안내 : 2020. 3. 19.(목) 오후 5시 예정
다. 초안지 전산 반영 : 수강신청 변경 기간 종료 후(3/23(월) 오후 6시 이후 예정)
* 수강신청변경 기간 : 2020.3.9.(월) ~ 3.20.(금) 09:00~18:00 / 10일간(*공휴일 제외)
2. 제출방법 : 온라인(구글 설문지 양식) 작성 제출
- 초안지 (구글 설문지 작성) 링크 : https://forms.gle/kUTzxExmDkTY959B6 (구글 아이디 로그인 후 제출 가능)
- 학기당 수강신청 가능학점을 초과하여 수강신청 불가
- 잘못된 내용 입력으로 인한 불이익은 학생 본인에게 책임 있음
(과정, 소속대학 및 학과, 학번, 학년, 성명, 휴대전화, 제출사유, 교과구분, 교과목번호, 강좌번호, 교과목명, 담당교수, 재수강 학기 정확한 기재 요망)
- 다강좌의 경우 정원이 마감되지 않은 교과목이 있을 경우: 초안지 불허
모든 강좌가 정원이 찼을 때 : 초안지 접수는 가능하나 강좌 비율에 맞춰 허용인원을 정하여 골고루 배정, (다강좌 교과목인 경우 1강좌만 제출)
이미 수강신청을 하고 강좌 이동을 위해 초안지를 제출하는 것은 불가하며, 제출하였더라도 수강신청 내역 확인 후 제외 함.(강좌 이동 절대 불가)
- 초안지 온라인 제출 예외교과목(아래 교과목 외에는 모두 초안지 온라인(구글 설문)으로 접수)
기계제품설계 교과목은 김종원 교수님께 학생이 이메일로 승인(초안지첨부) 받고, 승인 메일을 전공사무실로 전달하면 처리 예정
3. 유의사항
가. 초안지의 승인 여부는 전공사무실에서 교과목 담당교수님과 논의 하여 안내 예정이며, 서면 및 이메일 개별 승인 건 처리 불허하니 담당교수님께 별도 문의 하지 않도록 함.
나. 초안지 우선순위 (강의실 사정 및 우선순위, 담당교수의 의견에 따라 승인되지 않을 수 있음.)
- 2020년 8월, 2021년 2월 졸업예정자 中 초수강생
- 기타 예외적인 사항 (폐강 등)
다. 초안지 승인 결과 발표일 전까지 수강신청 가능학점까지 수강신청이 가능하며, 결과 발표 후 초안지 승인이 된 학생은 승인된 교과목이 전산에 반영 될 수 있도록 3/21(금) 오후 2시까지 초안지 승인 된 학점 수만큼 신청한 교과목을 취소하도록 함.
라. 전공에서 진행하는 초안지는 기계공학전공 개설교과목에 한하며, 그외 교과목은 개설 학과에 문의해야 함. (예) 공학수학 기초교육원 문의)
===================================================================
Mechanical Engineering Course Override Form / Submission Period: Mar 12 (Thu) 09:00 – Mar 17 (Tue) 18:00 (*Must sign in with Google account during submission period)
In order to prevent the spread of COVID-19, the course override forms for 2020 1st Semester will be collected online via Google Forms.
Once the online submission period is over, the Department Office will confer with professors before announcing acceptances for override forms. Any previous individual request submitted in written form or via e-mail is to be disapproved. Students must submit override forms online via Google Forms. Please refrain from contacting the professors regarding the matter.
1. Override Forms Processing Schedule
A. Online (Google Forms) Submission Period: Mar 12 (Thu) 09:00 – Mar 17 (Tue) 18:00 (No extensions)
B. Acceptances: Scheduled to be announced Mar 19 (Thu) 5PM
C. Registered on system: After course registration modification period (after Mar 23 (Mon) 6PM)
* Course registration modification : Mar 9 (Mon) – Mar 20 (Fri) 09:00~18:00 / 10 days (*Holidays excluded)
2. How to Submit : Complete Google Form and submit (Must sign in with Google account first)
-Link to course override forms (Google Forms) : https://forms.gle/kUTzxExmDkTY959B6 (Must sign in with Google account first)
- Students may not register for courses over the maximum number of credits per semester.
- Students must make sure to enter correct information for the following. The Department is not responsible for any disadvantages caused by entering wrong information.
(Program, College and Department, Student ID number, Year, Full name, Mobile phone, Reason for submission, Course classification, Course number, Lecture number, Course title, Instructor, Retaking information)
- Courses with multiple lectures: If any of the lectures has not reached its enrollment quota, override forms will not be accepted. If all lectures are full, override forms can be submitted but the number of acceptances will be set according to the number of lectures, number of registered students, etc. (Override form may be submitted for one lecture if multiple lectures are offered for one course)
You may not submit override forms for the purpose of changing lectures when you are already registered for the course. All such submissions will be rejected. (Changing lectures strictly not allowed)
- Exceptions to online submission:
Mechanical Product Design: Submit e-mail to Professor Jongwon Kim with your course override form attached. After receiving confirmation from Prof. Kim, submit a copy of the confirmation e-mail to the Department Office (forward it via e-mail, etc)
3. Notes
A. Acceptances for override forms will be announced after the Department Office confers with professors. Any previous individual request submitted in written form or via e-mail is to be disapproved. Please refrain from contacting the professors regarding the matter.
B. Order of priority (Subject to change according to lecture room logistics, lecture room priorities, instructors’ preferences)
- Graduating students of Aug 2020 and Feb 2021 who are not retaking
- Other exceptions to be take into account (canceled lectures, etc)
C. Prior to the override forms acceptances announcement, students can register for additional courses to meet the maximum number of credits per semester.
However, after the announcement, students whose override forms are accepted must withdraw enrollment for lecture(s) until Mar 21 (Fri) 2PM, taking into account the credits for the overridden lecture(s). This is in order for the overridden lecture(s) to be registered to the system.
D. Override forms may only be submitted for courses offered by the Dept. of Mechanical Engineering. For other courses, please consult the corresponding Departments accordingly. (e.g. For Engineering Mathematics, refer to Faculty of Liberal Education)
- Personal information will only be used in regards to override forms.